Το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ εκτιμά ότι το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2010-2015, το οποίο παρουσιάζεται ως μονόδρομος για την αποφυγή χρεοκοπίας της χώρας μας, περιλαμβάνει κατεδαφιστικά μέτρα αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας, που εφαρμόσθηκαν στο παρελθόν και οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο. Για τους λόγους αυτούς το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ εκτιμά ότι, εάν δεν ανατραπούν οι σκληρές πολιτικές που περιέχονται στο Μνημόνιο 1 και στο μεσοπρόθεσμο, η ύφεση θα διαρκέσει αρκετά χρόνια, κατά τα οποία η ελληνική οικονομία θα χάσει σε σημαντικό βαθμό την δυναμικότητα των παραγωγικών της δυνάμεων.
Πιο συγκεκριμένα, το ΙΝΕ θεωρεί ότι η πολιτική που προωθεί την ακόμα μεγαλύτερη απορύθμιση της εργασίας, την μείωση των μισθών και των συντάξεων και την ιδιωτικοποίηση των πάντων πρέπει να αντικατασταθεί από μια πολιτική παραγωγικής και αναπτυξιακής ανασυγκρότησης της χώρας. Βασικοί άξονες μίας τέτοιας πολιτικής πρέπει να είναι η απαλλαγή της χώρας μας από το αποικιακού χαρακτήρα μνημόνιο και τα συμφέροντα των πιστωτών και του χρηματοπιστωτικού συστήματος που υπηρετεί, η διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, ο δημόσιος έλεγχος των τραπεζών και η προώθηση μίας οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής που στο επίκεντρό της θα έχει μία νέου τύπου ανάπτυξη με ενίσχυση της ζήτησης, παραγωγική και καινοτομική ανασυγκρότηση της οικονομίας, ριζική αναδιανομή εισοδημάτων, δημοκρατική ανασυγκρότηση του κράτους, πλήρη και σταθερή απασχόληση, σταθερές εργασιακές σχέσεις, ενισχυμένες κοινωνικές πολιτικές και αποτελεσματική προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Η έκθεση υποστηρίζει επίσης, ότι αυτό που χρειάζεται σήμερα είναι, οι μεγάλες περιουσίες και τα επιχειρηματικά κέρδη να φορολογηθούν με υψηλότερο συντελεστή, οι φοροαπαλλαγές των επιχειρήσεων να επανεξεταστούν και να ακυρωθούν, ο φορολογικός έλεγχος των ανώτερων εισοδημάτων να γίνει εξονυχιστικός κλπ.
ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Ειδικότερα μειώνονται κατά 20% τα ποσά των συντάξεων που υπερβαίνουν τα 1.200 ευρώ. Ειδικά για τους συνταξιούχους κάτω των 55 ετών, το τμήμα της σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ θα περικοπεί κατά 40%, έως ότου ο δικαιούχος συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του. Από τα 55 και μετά, θα ισχύει ο γενικός κανόνας της περικοπής κατά 20% για το σκέλος της σύνταξης πάνω από τα 1.200. Παράλληλα, μειώνονται εκ νέου και τα εφάπαξ, κλιμακωτά, από 20% έως και 30%. Η περικοπή αφορά στο εφάπαξ του δημοσίου αλλά και της ΔΕΗ και θα ισχύσει για όσους έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση από την 1η Ιανουαρίου του 2010. Το νέο «χαράτσι» στις συντάξεις άνω των 1.200 ευρώ, θα επιβληθεί, εφόσον έχει μειωθεί η σύνταξη βάσει της ειδικής εισφοράς. Έτσι, εάν μετά και την ειδική εισφορά κάποιος λαμβάνει σύνταξη 1.500 ευρώ, θα χάσει 60 ευρώ (20% επί των 300 ευρώ) ενώ εάν κάποιος λαμβάνει σύνταξη 2000 ευρώ θα χάσει 160 ευρώ.
Τονίζεται οτι από 1η Νοεμβρίου 2011 θα καταβληθούν, μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 15%, κατά περίπτωση έως και κατά 55%, οι επικουρικές συντάξεις απ’ όσα ταμεία έχουν άμεσα ταμιακά αλλά και αναλογιστικά ελλείμματα. Η περικοπή θα αφορά και τους ηδη συνταξιούχους. Εδώ το πόσο θα μειωθούν εξαρτάται από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κάθε ταμείο. Στο ΕΤΕΑΜ (επικουρικό του ΙΚΑ) που είναι και το μεγαλύτερη με 650 χιλιάδες ασφαλισμένους οι περικοπές θα φτάσουν το 15%.
Παράδειγμα: Για σύνταξη 1.400 ευρώ η μηνιαία εισφορά θα επιβάλλεται από τα 1.200 ευρώ και πάνω, δηλ. στα 200 ευρώ και θα είναι 40 ευρώ το μήνα, αν ο συνταξιούχος είναι άνω των 55 ετών. Aν είναι κάτω των 55 ετών η εισφορά είναι διπλάσια (40%) και θα επιβάλλεται από τα 1.000 ευρώ και πάνω, δηλ. στα 400 ευρώ, φτάνοντας τα 160 ευρώ το μήνα. Mείωση έως 11,43%.
Παράδειγμα: Για σύνταξη 2.000 ευρώ η επιβάρυνση θα είναι διπλή, καθώς θα επιβάλλεται και ΛAΦKA. H σύνταξη των 2.000 ευρώ για συνταξιούχο ηλικίας άνω των 60 ετών ψαλιδίζεται με την εισφορά ΛAΦKA 7% (-140 ευρώ) και στη συνέχεια το υπόλοιπο ποσό (1.860 - 1.200 ευρώ, δηλ. τα 660) με την εισφορά 20% (-132 ευρώ) μείωση συνολικά κατά 272 ευρώ φτάνοντας στα 1.728 ευρώ (- 13,6%). Aν, όμως, ο συνταξιούχος είναι ηλικίας κάτω των 60 ετών αλλά πάνω από 55 ετών θα έχει διπλή μείωση από την πρόσθετη εισφορά ΛAΦKA (1.860 ευρώ X μείωση 6%) φτάνοντας τα 1.748,40 ευρώ. Mε την επιβολή εισφοράς 20% στη διαφορά (548,40 ευρώ) χάνει άλλα 109,68 ευρώ, και πέφτει στα 1.638,32 ευρώ. Aν είναι ηλικίας κάτω των 55 ετών θα επιβάλλεται και πρόσθετη εισφορά 40% επί της διαφοράς (1.748,40 ευρώ - 1.000 ευρώ) δηλ. επιπλέον μείωση 299,36 ευρώ.
Ηδη από 1η Αυγούστου, στις συντάξεις εφαρμόζεται και η νέα αναπροσαρμοσμένη ειδική εισφορά τύπου ΛΑΦΚΑ, η οποία θα συνεχίσει να επιβάλλεται. Για συντάξεις από 1.400,01 ευρώ μέχρι 1.700,01 ευρώ, η εισφορά είναι 3%, όσο είχε οριστεί με το Μνημόνιο. Για συντάξεις από 1700 και πάνω, η εισφορά αναπροσαρμόστηκε με το Μεσοπρόθεσμο. Αναλυτικά, παρακρατείται:
Επίσης εχει επιβληθει μηνιαία εισφορά, στους συνταξιούχους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που δεν έχουν συμπληρώσει το 60 έτος της ηλικίας τους και οι οποίοι λαμβάνουν σύνταξη μεγαλύτερη των 1.700 ευρώ. Τα ποσοστά της επιπλέον παρακράτησης έχουν ως εξής: Α) Για συντάξεις από 1700,01 ευρώ, (συνολικό ποσό σύνταξης όπως έχει διαμορφωθεί μετά την παρακράτηση της εισφοράς όπως αυτή έχει αναπροσαρμοστεί), μέχρι 2.300,00 ευρώ, ποσοστό 6%.
Β) Για συντάξεις από 2.300,01 ευρώ μέχρι 2.900,00 ευρώ, ποσοστό 8%.
Γ) Για συντάξεις από 2.900,01 ευρώ και άνω, ποσοστό 10%.
Η ανωτέρω παρακράτηση διακόπτεται τον επόμενο μήνα από τη συμπλήρωση του 60ου έτους ηλικίας.
ΑΝΕΡΓΙΑ: Στα επίπεδα των αρχών της δεκαετίας του 1960, θα φθάσει η ανεργία στην Ελλάδα, μέχρι τα τέλη του χρόνου, και θα ανέλθει στο 17 με 18%, και σε όρους πραγματικής ανεργίας στα επίπεδα 22 – 23%. Είναι το μείζον κοινωνικό πρόβλημα, αφού σε κάθε 5 εργαζόμενους αντιστοιχεί ένας άνεργος και σε κάθε 10 άτομα εργάσιμης ηλικίας (15 έως 64 ετών) ο ένας είναι εκτός εργασίας. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η αλματώδης αύξηση της ανεργίας η οποία αυξήθηκε κατά 95% συγκρίνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2008 με το αντίστοιχο του 2011. Μάλιστα οι προβλέψεις του ινστιτούτου για το 2012 αυξάνουν το ποσοστό της πραγματικής ανεργίας στο 26%. Ο επιστημονικός συνεργάτης του ΙΝΕ – ΓΣΕΕ κ. Σάββας Ρομπόλης παρατηρεί ότι στη διάρκεια της τριετίας 2099 – 2011 τα κυριότερα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας είναι αρνητικά, ενώ εκτίμησε ότι ο αριθμός των ανέργων στην Ελλάδα, μέχρι το 2015, θα κυμαίνεται από 700.000 έως 1.100.000. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, το έτος 1961, όταν είχε κορυφωθεί το κύμα μετανάστευσης σε χώρες της βόρειας Ευρώπης, η ανεργία στη χώρα ήταν 864.000 άτομα, που αντιστοιχούσαν στο 26,4% του εργατικού δυναμικού, κάτι αντίστοιχο που συμβαίνει και τώρα. Προέβλεψε επίσης, ότι η ύφεση θα συνεχιστεί και το 2012 και θα κινηθεί κοντά στο 2%, ενώ, όπως είπε η επιστροφή στην ανάπτυξη αναμένεται το 2013 αν και δεν θα ξεπεράσει το 0,5% -0,8%. «Καταστρέφεται η κοινωνία για βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα σε ποσοστό μόλις 10%», είπε χαρακτηριστικά, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας ότι αν δεν παραχθούν πρωτογενή πλεονάσματα τότε δεν υπάρχει περίπτωση η ελληνική οικονομία να βγει από την ύφεση και να αποπληρώσει το χρέος. Όπως προκύπτει επίσης, από την έκθεση, η θεαματική πτώση (-16,4%) της εγχώριας ζήτησης, την περίοδο 2009 – 2011 έχει οδηγήσει σε δραματική μείωση του ΑΕΠ και στην εκρηκτική αύξηση της ανεργίας. Η μείωση του ΑΕΠ ανέρχεται σωρευτικά την ίδια περίοδο σε 10,2% και σε μακροχρόνια προοπτική η πτώση του προϊόντος εμφανίζεται ως η μεγαλύτερη μείωση της μεταπολεμικής περιόδου. Ακόμα, ο διπλασιασμός του ποσοστού ανεργίας, σε συνδυασμό με τη μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, προκάλεσε μείωση των πραγματικών μισθών, κατά 11,5%, στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας, και 9,2% στον ιδιωτικό τομέα, τη διετία 2010 – 2011. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα δημιουργείται μια έντονη τάση για επιστροφή σ΄ ένα χαμηλότερο επίπεδο ζωής και παραγωγικότητας, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο δείκτης σύγκλισης από το 84,5% του μέσου όρου της ΕΕ – 15 που ήταν το 2009 μειώθηκε στο 75,9% το 2011. Αντίστοιχα, η ιδιωτική κατανάλωση (σε σταθερές τιμές) μειώθηκε επίσης 4,5% το 2010 και θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6,4% μέχρι το τέλος του 2011. Με βάση τα δεδομένα που παρουσιάζονται εκτιμάται ότι για να επανέλθει το επίπεδο ανεργίας στα επίπεδα πριν την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης, το φθινόπωρο του 2008, θα χρειαστούν περισσότερα από 10 χρόνια. Την ίδια αρνητική πορεία παρουσιάζουν οι αποδοχές των εργαζομένων.
ΜΙΣΘΟΙ: Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ για την ελληνική οικονομία (2011) η μείωση των πραγματικών μισθών φτάνει το 11,5% στο σύνολο της οικονομίας και 9,2% στον ιδιωτικό τομέα για την περίοδο 2010 – 2011. Μάλιστα παρά την πολιτική εσωτερικής υποτίμησης το μοναδιαίο κόστος εργασίας έχει μειωθεί μόλις κατά 1,2% παρά τις μειώσεις μισθών και τις αλλαγές στην αγορά εργασίας. Εως 40% ανέρχεται η μείωση των εισοδημάτων των δημοσιων υπαλληλων. Η αγοραστική δύναμη του μέσου μισθωτού, μέσα στη διετία 2009 – 2011 μειώθηκε κατά 11,4%, υποχωρώντας στα επίπεδα του 2003. Η ΑΔΕΔΥ παρατηρεί οτι η κυβέρνηση -μετά τις οριζόντιες περικοπές [13ος, 14ος μισθός, 20% (12%+8%) στα επιδόματα] του πρώτου Μνημονίου και τις περικοπές και κρατήσεις που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και του δεύτερου Μνημονίου- δρομολογεί τώρα μέσω ενός «μισθολογίου-παρωδία», την επιβολή νέων μισθολογικών περικοπών και την πλήρη μισθολογική ισοπέδωση των εργαζομένων στο Δημόσιο, διαμορφώνοντας έτσι ασφυκτικές εισοδηματικές συνθήκες για εκατοντάδες οικογένειες. Συμφωνα με τα στοιχεία (εκτός απο τις φορολογικές επιβαρύνσεις) οι δημόσιοι υπαλληλοι ειναι τα μεγαλύτερα 'θύματα' της τρόικας αφου μεχρι τώρα πληρώνουν(και) τα παρακάτω:
1. Παρακράτηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 2%στο σύνολο των τακτικών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεωναπό την 1η-1-2011. Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι ένας δημόσιος υπάλληλος με σύνολο τακτικών αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων ύψους 1.700 ευρώ τον μήνα θα δει τον μισθό του να μειώνεται από την ερχόμενη μισθοδοσία κατά 34 ευρώ. Επιπρόσθετα, όμως, επειδή δεν έχουν παρακρατηθεί οι εισφορές από την 1η Ιανουαρίου, άρα «οφείλονται» συνολικά 238 ευρώ, θα του παρακρατούνται έως το τέλος του έτους επιπλέον 47,6 ευρώ κάθε μήνα, με αποτέλεσμα οι μηνιαίες απολαβές του έως το τέλος του 2011 να είναι αθροιστικά χαμηλότερες κατά 81,6 ευρώ.
2. Απο 1-7-2011 μπήκε μαχαίρι σε σειρά επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων Έτσι μειώθηκαν κατά ποσοστό 50% το κίνητρο απόδοσης και το οποίο διαμορφώνεται μετά τη μείωση αυτή για υπαλλήλους που υπηρετούν σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ κατά κατηγορία,
3. Ειδική εισφορά η οποία ισχύει υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσιων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) από 1-7-2011. Αφορά όλους τους ασφαλισμένους όλων των Τομέων του Ταμείου αυτού και υπολογίζεται σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των δικαιούχων υπαλλήλων του Ταμείου.
3. -Η «μαύρη τρύπα» στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσιων Υπαλλήλων(ΤΠΔΥ), αγγίζει το 1,7δις ευρώ. Περισσότεροι από 50.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου βρίσκονται σε αναμονή, πάνω από 2,5 χρόνια, για την καταβολή του εφάπαξ! Τα οικονομικά προβλήματα επεκτείνονται και στα άλλα δύο ασφαλιστικά Ταμεία. των δημοσίων υπαλληλων. Στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) το έλλειμμα είναι 240 εκατ. Ευρώ, ενώ οργανικό έλλειμμα παρουσιάζει και το ΤΕΑΔΥ. Βάσει του πρόσφατου νέου Μνημονίου - Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων που κατέθεσαν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1η Ιανουαρίου του 2010, όταν εκδοθεί, θα είναι μειωμένο κατά 10%.. Βάσει των υπολογισμών, οι απώλειες για τους δημοσίους υπαλλήλους θα κυμανθούν μεταξύ 4.000 και 5.000 ευρώ για κάθε ασφαλισμένο, Σύμφωνα με τα στοιχεία του ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων μόλις 8.000 άτομα που έχουν την ατυχία να περιμένουν το εφάπαξ τους από το Δεκέμβριο του 2009 μέχρι σήμερα, δεν θα δουν την παροχή τους να μειώνεται, ενώ οι υπόλοιποι περίπου 32.000 θα λάβουν «κουρεμένο» το εφάπαξ τους. Εκτιμήσεις δε, θέλουν στο τέλος του 2011 η ουρά στο ταμείο να έχει ξεπεράσει τα 50.000 άτομα.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Το υπουργείο Εργασίας, μετά από αίτημα της Τρόικας να γίνουν ακόμη πιο εύκολες οι διαδικασίες υπογραφής ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων σχεδιάζει ρύθμιση ώστε να καταργηθεί η υποχρέωση για γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου(ΣΚΕ), στην περίπτωση υπογραφής ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων. Όσον αφορά στο θέμα της επέκτασης των κλαδικών συμβάσεων σε κλάδους ή επιχειρήσεις που δεν εκπροσωπούνται θα υπάρχουν διατάξεις που θα προβλέπουν αυστηρότερο έλεγχο της αντιπροσωπευτικότητας των εργοδοτικών και εργατικών οργανώσεων. Να σημειωθεί ότι η δυνατότητα του εκάστοτε υπουργού Εργασίας να επεκτείνει την κλαδική σύμβαση, δίνεται, εφόσον αυτή, αφορά τουλάχιστον στο 51% των εργαζομένων, της επιχείρησης ή του κλάδου. Επίσης προωθείται ρύθμιση και για την επίσπευση του χρόνου σύστασης σωματείου απο τους 6 σε ενα μήνα. Παντως η καθημερινότητα εχει υπερκεράσει τις απαιτήσεις της τρόικας για τις επιχειρησιακές αφου ήδη τα επίσημα στοιχεία καταγραφουν μείωση αποδοχών εως 30% ενω οι ελαστικές μορφές εργασίας κάνουν θραύση στον ιδιωτικό τομέα σε βάρος της πλήρους απασχόληση. Τονίζεται οτι οι εκπρόσωποι της τρόικας χαρακτηρίζουν τις κλαδικές συμβάσεις εργασίας ως εμπόδιο για τη μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα ζητώντας την κατάργησή τους ώστε να διευκολυνθεί η εφαρμογή των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων με χαμηλότερες αμοιβές. 'Οπως παρατήρησαν από τις 17 Δεκεμβρίου 2010 έχουν υπογραφεί μόνο 10 επιχειρησιακές συμβάσεις. Παντως εδώ θα πρέπει να τονιστει οτι απο εργοδοτικές οργανώσεις εχει προταθεί η η δυνατότητα υπογραφής ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων και σε επιχειρήσεις με προσωπικό κατω των 20 ατόμων.
Και οι νεες ανατροπές στα εργασιακά έρχονται να προστεθούν στα ήδη θεσμοθετημένα μέτρα που προβλέπουν τα εξής:
1. Αυξάνεται από δύο σε τρία χρόνια το διάστημα της απασχόλησης με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (έως και τρεις ανανεώσεις ενδιάμεσα). Μετά την τριετία η σύμβαση τεκμαίρεται ότι υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας.
2. Εφαρμόζεται σε εξάμηνη βάση το ελαστικό 10ωρο αντί της πληρωμής υπερωριών, με συμφωνία ακόμη και μέρους των εργαζομένων (το 15% σε επιχειρήσεις κάτω των 20 ατόμων και το 25% σε επιχειρήσεις άνω των 20 ατόμων).
3. Μειώνονται κατά 20% οι μισθοί για την απασχόληση (για διάστημα έως δύο ετών) νέων ηλικίας έως 25 ετών.
4. Αυστηροποιούνται οι έλεγχοι στις επιχειρήσεις (μέσω ανταλλαγής πληροφοριών με την εφορία, τις τράπεζες κ.ά.) και καθιερώνονται ενιαίες ποινές, πρόστιμα αλλά και εκπτώσεις 30%-80% (ανάλογα με την παράβαση) για όσους συμμορφώνονται. Το πρόστιμο για καθεμία παράβαση θα κυμαίνεται από 500 μέχρι 50.000 ευρώ. Θα μπορεί να επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για διάστημα μέχρι τριών ημερών και αν διαπιστωθεί αδήλωτη εργασία, δύο φορές μέσα σε μία διετία, για άλλες 3 έως 10 ημέρες. Κάθε εργοδότης που παραβαίνει τα χρονικά όρια εργασίας, την καταβολ ή δεδουλευμένων, την αμοιβή, την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων ή την καταβολή της νόμιμης αποζημίωσης απόλυσης, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι μηνών ή με χρηματική ποινή τουλάχιστον 900 ευρώ ή και με τις δύο αυτές ποινές.
5. Οι εργοδότες υποχρεούνται (έναντι προστίμων) να αναγγέλλουν στον ΟΑΕΔ σε 8 ημέρες κάθε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού, πέραν των υποχρεώσεών τους που απορρέουν από τις διατάξεις της νομοθεσίας του ΟΑΕΔ, για αναγγελία πρόσληψης και καταγγελία σύμβασης μισθωτού.
6. Από το φθινόπωρο οι επιχειρήσεις θα υποβάλλουν σε κοινή ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΣΕΠΕ, του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ τις καταστάσεις προσωπικού και όλες τις μεταβολές σε μισθούς και ωράρια. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα γίνεται πλήρης και άμεση καταγραφή για:
7. Απαγορεύεται και θα είναι άκυρη η καταγγελία της σύμβασης ή της σχέσης εργασίας εργαζόμενης, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και για το χρονικό διάστημα 18 μηνών μετά τον τοκετό ή κατά την απουσία της για μεγαλύτερο χρόνο, λόγω ασθένειας που οφείλεται στην κύηση ή στον τοκετό, εκτός αν υπάρχει σπουδαίος λόγος για την καταγγελία.